دوره تکنیک های تنفسی (پرانایاما)

آیامیدانید اکثر مردم از نحوه صحیح تنفس و استفاده صحیح از ظرفیت شش ها اطلاعی ندارند؟ آگاهی از این موضوع میتواند در ابتدا برای شما عجیب به نظر برسد، اما لازم است بدانید که ما انسان ها از تمام ظرفیت شش های خودمان استفاده نمیکنیم و اصول تنفس صحیح را نمیدانیم.

آیامیدانید اکثر مردم از نحوه صحیح تنفس و استفاده صحیح از ظرفیت شش ها اطلاعی ندارند؟ آگاهی از این موضوع میتواند در ابتدا برای شما عجیب به نظر برسد، اما لازم است بدانید که ما انسان ها از تمام ظرفیت شش های خودمان استفاده نمیکنیم و اصول تنفس صحیح را نمیدانیم . در دوره تکنیک های تنفسی استودیو زری یوگا تلاش ما بر این است که اصول صحیح تنفس را به شما آموزش دهیم تا بتوانید از فواید بی شمار تنفس صحیح بهره ببرید .

انجام حرکات تنفسی صحیح در یوگا، یکی از مهمترین اصول این ورزش است.

در این بخش به اهمیت و مزایای انجام حرکات تنفسی صحیح در یوگا و تاثیرات تنفس صحیح بر زندگی‌ روزمره اشاره خواهیم کرد.
افزایش تأمل درونی
حرکات تنفسی در یوگا کمک می‌کنند تا با تمرکز بر روی نفس، ارتباط عمیق‌تری با بدن خود برقرار کنیم. تنفس صحیح در یوگا می‌تواند به شناخت بهتر احساسات و آگاهی درونی ما کمک کند تا در بهبود سریعتر وضعیت روحی و افزایش آگاهی خود تأثیرگذار باشیم.
کاهش استرس و اضطراب
حرکات تنفسی عمیق و آرام در یوگا می‌توانند به کاهش استرس و اضطراب کمک کنند. تنفس آرام و طولانی می‌تواند در به تعادل رسیدن سیستم عصبی و کاهش تنش و نگرانی کمک کند.
بهبود عملکرد ریه و مقاومت بدن
حرکات تنفسی یوگا می‌تواند منجر به بهبود عملکرد ریه و افزایش ظرفیت تنفسی شود. این اثرات مثبت برای ورزشکاران و افرادی که به دنبال افزایش استقامت فیزیکی هستند، بسیار حائز اهمیت است.
افزایش انرژی
تمرین منظم حرکات تنفسی یوگا می‌تواند به افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی شما کمک کند. تنفس عمیق و کنترل شده می‌تواند جریان انرژی در بدن را افزایش دهد و میتواند برای ایجاد ذهنی پویاتر و مثبت برای شما مفید باشد.
افزایش تمرکز
تمرین حرکات تنفسی یوگا باعث بهبود تمرکز و توجه بیشتر شما به جزئیات زندگی روزمره می‌شود. این امر می‌تواند به افزايش کارایی شما در انجام وظایف روزمره کمک بسیار زیادی کند.
رهایی از مشکلات خواب
تمرین حرکات تنفسی یوگا می‌تواند به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند تا بتوانید خوابی با کیفیت و مفید را تجربه کنید.

نمونه ای از تکنیک های تنفسی :

. تنفس کاپالابهاتی (Kapalabhati pranayama)

. تنفس اوجائی(Ujjayi pranayama)

. تنفس آنولوما / ویلوما(Anuloma / Villoma pranayama)

. تنفس نادی شودانا (Nadi sodhana pranayama)

در دوره ی تکنیک های تنفسی زری یوگا تمامی اصول تنفس صحیح را می آموزید و با تمرین انجام حرکات تنفسی صحیح و اصولی ، زندگی جدیدی را تجربه می کنید.حرکات تنفسی یوگا می‌توانند به بهبود کلی زندگی و بهبود وضعیت روحی و فیزیکی شما کمک کنند.

✅ در کمتر از 48 ساعت پس از ارسال اطلاعات با شما برای مشاوره و تکمیل ثبت نام تماس خواهیم گرفت.

فرم ثبت نام در دوره تکنیک های تنفسی (پرانایاما)

نام و نام خانوادگی(ضروری)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی
اریال یوگا

اریال یوگا

اریال یوگا پرواز در دنیای یوگاست.انجام تمرینات یوگا به کمک بند اریال تا رسیدن به حرکات پیشرفته اریال دنس در حالت معلق در هوا مسیر یادگیری شما در کلاس اریال یوگاست.

وینیاسا یوگا

کلاس وینیاسایوگا

وینیاسا یوگا یکی از سبک های قدیمی یوگاست و از آن به عنوان رقص یوگا یاد می شود.تمرین‌های فیزیکی یوگا سبک های متنوعی دارد.

آسانا

آسانا سومین بخش از یوگای هشت گانه از کتاب یوگا سوترای پاتانجالی است ، که نسبت به هفت بخش دیگر شناخته شده تر و پر طرفدارتر است .

یوگا با ابزار

کلاس یوگا با ابزار

کلاس یوگا با ابزار کلاسی است که در آن آساناهای یوگا به صورت سیکل به کمک ابزار یوگا اجرا می شود. این ابزار شامل کمربند یوگا ، آجر یوگا ، صندلی و کوسن یوگا می باشد.

0:00
0:00