مقالات آموزشی زری یوگا

یوگا در طی سالیان اخیر علاقمندان زیادی را در دنیای معاصر به خود جذب کرده و روز به روز تعداد علاقمندان به یوگا در حال افزایش استف اما به راستی یوگا چیست ،آیا میتوانیم بگوییم که یوگا نوعی ورزش است؟ یا مانند بسیاری از افراد با شنیدن نام یوگا به یاد فردی خواهید افتاد که در حالتی ثابت نشسته است و مدیتیشن میکند ،اگر میخواهید یک بار برای همیشه مفهوم یوگا را درک کنید و مانند عامه مردم یوگا را به گوشه نشینی ربط ندهید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
اریال یوگا Aerial yoga یکی از متفاوت ترین سبک های شناخته شده در یوگا است که در طی سالیان گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده است، وزرش اریال یوگا که با استفاده از ابزار های گوناگون مانند هموک(تاب اریال یوگا) یا بند های پارچه ای آویزان از سقف  انجام می شود در حالات وارونه و معلق شما را به پرواز در می آورد.
در اریال یوگا و تمامی سبک های یوگا،قرار گرفتن در آساناهای خم به عقب یکی از بخش‌های مهم و نسبتا دشوار در تمرینات است که ممکن است در ابتدا برای شما چالش برانگیز باشد .این آسانا های خم به عقب به طور خاص به تقویت و انعطاف پذیری بخش های پشتی و مرکزی بدن کمک می‌کنند.
یوگا ویل
یوگا ویل یکی از ابزارهای مهم و موثر در یوگا است که به تعادل، انعطاف و آرامش بدن و ذهن شما کمک می‌کند. و همچنین به مرور زمان به شما کمک میکند تا به راحتی و بدون ابزار در وضعیت های مختلف قرار بگیرید.
تریکون آسانا
Trikon asana aerial( تریکونا سانا) یا aerial triangle pose یکی دیگر از آساناهای محبوب یوگا است که در سبکهای مختلف یوگا با جزئیات خاص همان سبک قابل اجرا است، تریکونآسانا مانند تمامی وضعیت های یوگا اثرات بسیار زیادی بر روی جسم و ذهن ایجاد میکند و با استمرار در انجام آساناهای یوگا به مرور فرم بدن شما اصلاح خواهد شد.در ادامه این مطلب به بررسی این فواید تریکونا آسانا و مراحل انجام آن می پردازیم.
کاپوتاسانا(سانسکریت: कपोतासन ; IAST: Kapotāsana) یا وضعیت پرنده معلق ، یکی از آساناهای پیشرفته اریال یوگا است. یوگی های عزیز بعد از تمرین های مستمر و تحت آموزش مربی خود میتوانند در این آسانا ها قرار بگیرند.در این مقاله به بررسی فواید و اصول قرارگیری در این آسانا می پردازیم و به سوالات متداول شما پاسخ می دهیم،در ادامه این مقاله با ما همراه باشید:
cobra pose airial
کبرای معلق که با نام های  Aerial Cobra Pose(بوجانگاسانا معلق) در اریال یوگا شناخته می شود یکی از اسانا های پیشرفته در اریال یوگا می‌باشد. برای قرار گرفتن در این وضعیت لازم است که بر قسمت های مختلف بدن خود آگاهی داشته باشید و بعد از انجام تمرینات مختلف که پیش نیاز و مرتبط با این آسانا است وارد آسانا کبرای معلق بشوید ،در ادامه این مطلب به بررسی مراحل انجام این آسانا می پردازیم و به سوالات متداول شما پاسخ می دهیم.
AERIAL WHEEL POSE
در دسته بندی آسانا های خم به عقب قرار میگیرد و اغراق آمیز نیست اگر بگوییم که قرار گرفتن در این آسانا برای شما شادی زیادی را به همراه می‌آورد چرا که قلب و سینه شما را باز می‌کند و موجب بهبود تنفس شما می‌شود.
Aerial inverted half star pose
 آسانا نیمه ستاره ای معکوس ،این آسانا یکی از آسانا های اختصاصی اریال یوگا می‌باشد.برای قرار گرفتن در این آسانا عجله نکنید چرا که ورود به حرکات پیشرفته اریال یوگا نیاز به صبر و استمرار دارد. قبل از هر چیز به شما توصیه می‌کنیم که صبور باشید و طبق آموزش های مربی خود آماده قرار گرفتن در این وضعیت شوید،در ادامه مطلب با ما همراه باشید:
آساناهای معکوس در یوگا
در این مقاله از سایت زری یوگا به بررسی آساناهای معکوس و فواید ویژه آنها می پردازیم .آساناهای معکوس جایگاه ویژه ای در تمرین های یوگا دارند و فواید جسمی، ذهنی و عاطفی زیادی را برای شما به همراه دارند. در میان آسانا های نیروبخش یوگا ، آسانا های معکوس افراد را به چالش می‌کشد تا از گرانش سرپیچی کنند و ابعاد جدیدی از قدرت، تعادل و تمرکز حواس را تجربه کنند.
آساناهای ایستاده در یوگا
آساناهای ایستاده یوگا موضوعی است که امروز در سایت زری یوگا به آن می پردازیم ،در ادامه این مطلب با ما همراه باشید .بدن خود را برای رسیدن به سلامت و تعادل بیشتر تقویت کنید. در دنیای آرام یوگا، آساناهای ایستاده سنگ بنای پایه ای تمامی آسانا ها را تشکیل می دهند.قرار گرفتن در وضعیت های ایستاده یا “آسانا های ایستاده” فواید زیادی را برای شما به همراه دارد. از تقویت قدرت و تعادل گرفته تا تقویت ارتباط عمیق تر با خود و دنیای اطراف. 
آساناهای نشسته در یوگا
در این مقاله از سایت زری یوگا به بررسی آسانا های نشسته خواهیم پرداخت و همچنین آساناهای نشسته یوگا را به شما معرفی می‌کنیم،در ادامه این مطلب همراه ما باشید.برای افزایش تندرستی در دنیای پر سرعت امروز، یافتن لحظاتی در زندگی روزمره برای برقراری صلح و آرامش برای حفظ یک سبک زندگی متعادل ضروری است.